Thanks for your help

As you noticed : unfortunatly its not question of cohesion or other game rules i knew (like command/weather/supply ect)
The problem is that the value shown are not always the same in the same condition: when i load the save (current or restored): all the values are correct again.
This exemple is not very impressive but it could occur for division in field (i can't find them in save since the problem diseappears when i reload, i did not took pictures.)
I search everywhere in the forum but its like i am the first (or the only one) who noticed this.
An asumption :I play in veteran activation so it come maybe from that.(The leader fail activation rolls last turn: so the game show a value corrected with unactive leader modifier and the game doesnt remember it when i reload the save.) (but according to the tooltip: all the leaders are supposed to be activated in turn 1)
If somebody could confirm?
I reinstalled the game (steam version 1.06) and tryed differents languages... but sooner or later the problem still occur.
Merci pour votre aide. ^^
Comme vous l'avez noté :malheureusement ce n'est pas une question de cohésion ou d'autres règles de jeu que je connaitrais (commandement/temps/ravitaillement)
Le problème est que les valeurs affichées ne soient pas toujours les même dans les mêmes conditions. Quand je charge la sauvegarde toutes les valeurs sont de nouveau correctes.
L'exemple n'est pas très parlant mais vu que dès que je recharge il disparait j'ai omis de prendre des photos.
J'ai cherché partout sur le forum, mais c'est comme si j'étais le seul (ou le premier) qui ait relevé ce soucis.
Une supposition: je joue avec la règle d'activation en vétéran: donc le commandant aurait raté son jet d'activation au tour précédent et le jeu donnerait donc une valeur corrigé, qui ne serait pas prise en compte lors du chargement de la sauvegarde. (or l'infobulle dit qu'au 1er tour tous les commandants sont sensés être affichés actifs)
si quelqu'un pouvait confirmer?
J'ai réinstallé le jeu (sous steam 1.06) et essayé différentes langues, mais le problème réapparait tôt ou tard.