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Wars in Europe. needs new mecanics?

Posted: Sat Jun 18, 2011 4:44 pm
by Cordell
Maybe the part in french is more understandable...(end of post)

In my current game 1.01f playing Japan, yet Early June 1851
Prussia one after one declared war to Belgium, then Holstein, and last turn to saxony... Like the IA decided to unify Germany by sword...
Same game France and Austria are at war each other since the beginning of 1850, without allies so i am affraid this war won't go to far...(Austria Dow France)
Austrian also create a Casus Belli against Papal state.
Of course all the rest of the world remain neutral in all those conflict

This is far too unhistorical, and also a bit weird...
I already said i another post that the diplomatic design chosed for PoN is IMO totally inaccurate for a game like this. BTW i am not a designer and you probaly made it like this with reason.
To my opinion to any war or tension (like CB) in europe should answer a Major Crisis with intervention of one or more great power in...

I know you have to deal with lot of staff and that your ressources are not unlimited... but if i can just made a humble suggession.
It could be interessing to create maybe few events artificial events for granting more historical behaviour. (a bit like in EU2 AGCEEP mods or some other EU like game)
Like if anyone Dow Belgium France or/and UK goes to protect this contry.(multichoice event for agressor step back and lossing prestige or pressure then possibility of war for France and UK)
Any wars against a German minor (All the other german chose by event to support one side ect...)
Same kinds for Italian minors, balkans minor ect...
If you see the idea... :)
Scripting event in EU2-like was quite simple (even me was able to write or change some simple), i don't know if its also the case in AGE games... If yes maybe modders (who feels the same) could initiate or support such a project (can help for rechearch since i am student in History my self, maybe the easiest part i know but coding its another part, i know i took the easiest way :D )


Dans ma partie actuelle (Japon en 1.01f, juin 1851)
La Prusse a successivement déclaré la guerre à la Belgique, au Holstein et dernièrement à la Saxe. Comme si l'IA avait décidé d'unifier l'allemagne par le fer!
Dans le même jeu France et Autriche sont en guerre depuis le début du jeu, sans alliés j'ai bien peur que cette guerre ne mène pas à grand chose (L'autriche est l'agresseur). Ces derniers ont aussi forgé un CB contre les Etats pontificaux.

Bien entendu le reste du monde se tiens à l'écart de ces conflits!

Tout ça est très ahistorique et aussi un peu fantaisiste...
J'ai déjà indiqué dans un autre fil que le modèle diplomatique choisi pour PoN me semblait passablement inadapté pour un jeu de cette envergure. Bien sur je ne suis pas programmeur et vous aviez certainement de très bonnes raisons de choisir de faire les choses ainsi.
Mais de mon point de vue toutes tensions ou conflit en Europe devrait être susceptible de dégénérer en crise majeure...
Je sais que les ressources d'Ageod sont limités et que vous avez déjà énormément de choses à faire.
Mais si je pouvais me permettre une très humble suggestion.
Il pourrait être intéressant dans un premier temps de créer des évènements à tiroirs artificiels pour garantir un comportement plus historique des puissances (un peu à la manière de ceux du mod d'EU2 AGCEEP ou ceux d'autres EU-like).
Par exemple.
Si quelqu'un attaque la Belgique, la France et le R-U se voient proposer d'intervenir, en fonction de leur réponse l'agresseur peut faire marche arrière (au prix d'une perte de prestige) ou insister et risquer une guerre majeure.
De même pour tout risque de conflit impliquant des mineurs allemands (toutes les nations germaniques se voient proposer d'intervenir au coté de l'un ou l'autre des camp...)
Le même genre de chose serait utile pour les mineurs italiens, balkaniques et danubiens...

Vous voyez ce que je veux dire? :)
Scripter les Events dans les EU2-like était vraiment facile,(même moi j'y arrivait plus ou moins) je ne sais pas si c'est aussi simple pour les jeux AGE, si oui peut être des modders (qui partagerait mon sentiments) pourraient ils initier ou supporter un tel projet (je ne peut aider que pour d'éventuels projet étant étudiant en histoire, mais coder c'est pas ma partie, je sais c'est facile :D

Posted: Sat Jun 18, 2011 4:55 pm
by montgomeryjlion
I think one of the things that should be done is essentially turn off Force Casus Belli for the AI. It just gets abused to hell right now.

It's fairly easy to do it:

uickfix - preventing AI vs. AI wars

Since practically all AI nations tend to declare war on one another there is a quickfix to prevent that. Basically you should stop AI from forging CB so they wouldn't be able to start "unjustified" wars.

Go into your PON\VGN\GameData\Diplomacy folder
search for 40-froge casus-Belli file
open it with notepad
change the diplomat cost to 21

From now on forge CasusBelli will cost 21 diplo. points which is so much, that AI won't ever use it, thus no more Austria against Switzerland wars and such

Just a suggestion...

Posted: Sat Jun 18, 2011 5:49 pm
by PhilThib
Yes, we are on this one, we shall remove the tendency :D

Posted: Sat Jun 18, 2011 6:28 pm
by tux
I too think the diplomacy engine has to be altered. Besides some other items the game itself is a winner. All I want is nation and economy building. It is great fun to build railroads and factories in a country. This is like the old imperialism game, I like the decisions wether to build a railroad or coalmine first. I think economy and trade should be the core of the game and military only a tool to get more influence in a country or for getting vital goods. Or even better only for defence.